: A tanulás és fejlődés értelmezése a tanári professzionalizációhoz kapcsolódóan

A tanulmány a szakmai tanulás és szakmai fejlődés különböző koncepcióit vizsgálja, és célja, hogy szemléltesse azok fontosságát a tanári professzió, illetve a professzionalizáció fejlődéséhez kapcsolódóan. Jelen kutatás a narratív irodalmi áttekintés módszerét alkalmazza. A tanulmány feltárja, hogy a tanári professzió alakulásának követése meghatározó egyrészt a professzionalizáció, másrészt a tanárok szakmai fejlődését támogató programok szempontjából is. A tanulmányban bemutatott szakirodalmi kutatás eredményei hozzájárulnak a szakmai tanulás és fejlődés elméleti megközelítéseinek mélyebb megértéséhez, ezáltal segítik a két fogalom elkülönítését, a szakmai tanulás támogatását a tanuló közösségek és munkahelyi programok segítségével. Végezetül, a kutatás kitér az eredményes szakmai tanulás és fejlődés sajátosságainak értelmezésére is.

Kulcsszavak: szakmai fejlődés, szakmai tanulás, tanári szakmaiság, szakmai tanulóközösségek, munkahelyi tanulás

Download...
Year: 2020
Issue: 3
Page: 6-15
02
Oct 2020
AUTHOR
COMMENTS 0 comment
TAGS