Fókusz: Oktatás, fegyelem, jogRónay Zoltán: „Végső eszközök” Bevezető az Oktatás, fegyelem, jog című Fókusz rovathoz Baska Gabriella: Adalékok az iskolai testi fenyítéssel kapcsolatos vélekedések előzményeinek 19. századi történetéhez. Egy vita 1887-ből Kormos Kevin: Pedagógusok, pedagógusjelöltek és tanulók viszonyulása a fegyelmezéshez, avagy amit a vonatkozó jogszabályi rendelkezésekről tudnak és gondolnak Reményi Tamás: A viselkedészavart mutató tanulók jogszabályi helyzete nemzetközi kontextusban – különös tekintettel a szabályszegés következményeire Matyasovszky-Németh Márton és Siró Kinga: Értelmezhető-e a fegyelem a felsőoktatásban? Avagy, mi a fegyelmi eljárás az egyetemeken? KörképSütő Erika: A politika, az oktatásügy és a neveléstudomány az 1950-es, ’60-as és ’70-es évek szocialista Jugoszláviájában (Vázlat) Horváth H. Attila: Rokonai Lajos Simon. Szocializációs közegek, informális tanulási színterek élete első felében Morcz Fruzsina: Közjó – avagy hogy jó? Elvek és ütközések: a tandíj kérdése Angliában és Németországban Józsa Gabriella: Végzős szakközépiskolás tanulók továbbtanulási szándéka: egy próbamérés eredményei Szemle: Aktuális olvasnivalóDan Beáta Andrea: Múltidézés és a fogyatékossággal élők történelmi korképe Pálkuti Anikó: Summa és ajánlás |