Rapos Nóra, Tókos Katalin, Nagy Krisztina, Eszes Fruzsina and Horváth László: A pedagógusok folyamatos szakmai fejlődésének és tanulásának komplexitása
Tanulmányunkban elsődleges célunk volt a pedagógusok szakmai fejlődésének és tanulásának tanuláselméleti nézőpontú értelmezése, s az ebből a perspektívából építkező hazai kutatások összegzése. A szakmai fejlődést és tanulást az egyén és a környezete dinamikus kapcsolataként értelmező megközelítésből kiindulva mutatjuk be azt a formális tanuláson túlmutató tevékenységlistát/tevékenységstruktúrát, amely alkalmas az eddig kevéssé feltárt informális tanulási folyamatok megértésére. A hazai reprezentatív mintán végzett kutatásunk alapján bemutatjuk továbbá ezen tevékenységek faktorstrukúrájának összefüggéseit a pedagógusok életkorával és azzal, hogy az életpálya mely szakaszában tartanak, továbbá végzettségükkel, munkakörükkel és szakmai közösségi kapcsolataikkal.
Kulcsszavak: pedagógusok szakmai fejlődése és tanulása, informális tanulási tevékenységek, munkavégzés közben történő tanulás, MoTeL-kutatás
Letöltés...Year: 2022
Issue: 1
Page: 7-36