2014/3.

 

A teljes lapszám itt letölthető.


Research Articles

Feature article

Heinz-Elmar Tenorth: Evidenzbasierte Bildungsforschung vs. Pädagogik als Kulturwissenschaft – Über einen neuerlichen Paradigmenstreit in der wissenschafichen Pädagogik

Special focus articles

Klára Marton: Participation of Children and Adults with Disability in Participatory and Emancipatory Research

 Ágnes Lányiné Engelmayer: Changing Trends in the Psycho-educational Diagnosis of Special Needs: The Role of Protocols in Educational Assessment and Guiding Centres

Katalin Heiszer – Vanda Katona – Anikó  Sándor – Máté Schnellbach – Dóra Sikó: The Meta-analysis of Inculsive Research Methods

Zsuzsa Mesterházi: The Selection of Knowledge Content and the Process of Preparation for Research in the Special Needs Education Doctoral Programme

 

General articles

Trentinné Éva Benkő: Bilingual Education and Teacher Training

Reviews

Current trends

Éva Gyarmathy: Itt és most utópisztikusnak ható könyv