2015/1.

 

A teljes lapszám itt letölthető.


Research Articles

Feature article

Peter Gavora: The State-of-the-Art of Content Analysis

Special focus articles – Research Paradigms and Methods

László Galántai: Do we have paradigms? Thomas Kuhn’s Philosophy of Science in the Science of Education

Ágnes Vámos and Emma Gazdag: A Critical Analysis of Action Research in Hungary

Csaba Csíkos: Randomized Educational Experiments in the 21st Century: In Tempore Opportuno

General articles

Margit Fazekasné Fenyvesi and Krisztián Józsa: Synthesizing Theory and Practice in Intervention Programmes: The Skill of Speech Sound Hearing

Katalin Domonkos és Adrienn Ujhelyi: The Media Representation of Cyberbullying

Reviews

Overview

Károly Zerényi: A képesítési keretrendszerek világa

Andrea Sárközi: A felsőoktatás-pedagógia kihívásai – avagy mi az, amivel minden oktatónak foglalkoznia kell?

Lívia Gyöngyi Plank: Egy diploma értéke

László Kárpáti: A hatékony írás kézikönyve